Project presentations on the website

Every project supported by Gebert Rüf Stiftung is made accessible with a web presentation that informs about the core data of the project. With this public presentation, the foundation publishes the funding results achieved and contributes to the communication of science to society.

Swiss Baltic Net: BALTMOB - Strengthening of Intersectional and International Mobility Through Developmet of Management Skills Among Young Scientists

Cooperation

Project data

• Project no: GRS-014/07
  • Amount of funding: CHF 37'000
  • Approved: 20.03.2007
  • Duration: 04.2007 - 04.2008
  • Area of activity:  Swiss Baltic Net, 1999 - 2010

Project management

Project description

Die Estonian Academy of Young Researchers plant ein Projekt zu den Kompetenzen junger Forscher im Hinblick auf internationale Mobilität und fachübergreifende Zusammenarbeit mit Essaywettbewerb und einem Kurs zu Projekt- und Zeitmanagement, akademischer Mobilität, wissenschaftlichem Arbeiten, Mentoring und Exkursion zu herausragenden Forschungsinstitutionen.

What is special about the project?

Im Rahmen des Förderschwerpunkts „Institutionelle Stärkung von Mittelbauvereinigungen in den baltischen Staaten“ wird für dieses Projekt ein substantieller Beitrag gesprochen. Damit wird auch der panbaltische Ansatz des Projektes der Estonian Academy of Young Scientists positiv bewertet.

Persons involved in the project

Dmitri Teperik, Koordinator der Estonian Academy of Young Scientists

Last update to this project presentation  10.08.2022